B
uscar
R
evistas
T
esis
Acceso usuarios
Acceso de usuarios registrados
Identificarse
¿Olvidó su contraseña?
¿Es nuevo?
Regístrese
Ventajas de registrarse
Ayuda
Ir al conteni
d
o
Las consecuencias emocionales de deconfiar en las jefaturas de enfermería
Autores:
Rodrigo Yáñez Gallardo, Sandra Verónica Valenzuela Suazo, Paulina Dagnino Rivera, Rossana Cuadra Olmos
Localización:
Index de enfermería: información bibliográfica, investigación y humanidades
,
ISSN
1132-1296,
Vol. 21, Nº. 1-2, 2012
,
págs.
28-32
Idioma:
español
DOI
:
10.4321/s1132-12962012000100007
Enlaces
Texto completo
Dialnet Métricas
:
4
Citas
Referencias bibliográficas
Glaso L, Einarsen S. Emotion regulation in leader-follower relationships. European Journal of Work and Organizational Psychology 2008; 17(4):...
Dasborough M, Ashkanasy N. Emotion and attribution of intentionality in leader - member relationships. The Leadership Quarterly 2002; 13:...
Glaso L, Einarsen S. Experienced affects in leader-subordinate relationships. Scandinavian Journal of Management 2006; 22: 49-73. [ Links ]
Keyton J. Distrust in leaders: dimensions, patterns, and emotional intensity. Journal of Leadership & Organizational Studies 2009; 16(1):...
Lapidot Y, Kark R, Boas S. The impact of situational vulnerability on the development and erosion of followers'trust in their leader....
Leyva-Moral J. El silencio entre los profesionales de la salud, un arma de doble filo. Index de Enfermería 2008; 17(1): 34-8. [ Links ]
Game A. Negative emotions in supervisory relationships: The role of relational models. Human Relations 2008; 6(3): 355-93. [ Links ]
Harvey P, Dasborough MT. Consequences of employee attributions in the workplace: the role of emotional intelligence. Psicothema 2006; 18:...
Dasborough M. Cognitive asymmetry in employee emotional reactions to leadership behaviors. The Leadership Quarterly 2006; 17: 163-78. [ Links ]
Bono JE, Foldes HJ, Vinson G, Muros JP. Workplace emotions: The role of supervision and leadership. J Appl Psychol 2007; 92: 1357-67. [ Links ]
Miner A, Glomb TM, Hulin C. Experience sampling mood and its correlates at work. Journal of Occupational and Organizational Psychology 2005;...
Chan ME. "Why Did You Hurt Me?" Victim's Interpersonal Betrayal Attribution and Trust Implications. Review of General Psychology...
Tripp T, Bies R, Aquino K. A vigilante model of justice: revenge, reconciliation, forgiveness, and avoidance. Social Justice Research 2007;...
Gibson D, Callister R. Anger in organizations: Review and integration. Journal of Management 2010; 36(1): 66-93. [ Links ]
Fitness J. Anger in the workplace: An emotion script approach to anger episodes between workers and their superiors, coworkers, and subordinates....
Domagalski TA, Steelman LA. The impact of work events and disposition on the experience and expression of employee anger. Organizational Analysis...
Noreña A, Cibanal L. La técnica del incidente crítico y sus implicaciones en el desarrollo de la investigación en enfermería. Index de Enfermería...
Yáñez R, López L, Reyes F. La técnica de incidentes críticos: Una herramienta clásica y vigente en enfermería. Cienc enferm 2011; 17(2). [ Links ]
Opciones
Mi Enfispo
S
elección
Opciones de artículo
Seleccionado
Opciones de compartir
Opciones de entorno
Sugerencia / Errata
Un proyecto de la Biblioteca de la Universidad Complutense de Madrid
Inicio
Buzón de atención
Localización y contacto
Ayuda
Accesibilidad
Aviso Legal
¿En qué podemos ayudarle?
×
Buscar en la ayuda
Buscar