Introducció. L’estrès és un trastorn que causa danys físics i psicològics en la majoria de les persones que poden ser generats no només per aspectes emocionals sinó també per demandes de caràcter social i amenaces de l’entorn de l’individu que requereixen de capacitat d’adaptació i de resposta ràpida enfront dels problemes. Objectius. En aquest sentit, es presenta una recerca l’objectiu de la qual va ser identificar i descriure el nivell d’estrès existent en les estudiants del nivell superior de la Universitat Autònoma de Baixa Califòrnia. Material i mètode. L’abast de la recerca és de tipus descriptiu i no experimental, de tall transversal, amb enfocament quantitatiu. La mostra objecte d’estudi van ser 272 dones estudiants distribuïdes en vuit semestres de la carrera d’Infermeria, que van subministrar la informació a través de l’instrument d’avaluació de l’inventari SISCO amb 5 opcions de resposta estil escala Likert. Resultats. Els resultats assenyalen que el nivell d’estrès acadèmic té una relació significativa i inversa, és a dir, a major nivell d’estrès menor grau d’assoliment acadèmic i viceversa. Conclusions. Les estudiants van presentar nivells d’estrès molt alt i els de major presència van ser relacionats amb l’avanç dels semestres. Tal situació es va manifestar per l’enfrontament i per les emocions d’elles mateixes i dels altres, per a reflexionar en forma activa sobre les pràctiques personals, aspecte notable per a la formació de criteri en les estudiants del nivell superior en la localitat de Tijuana, Baixa Califòrnia, Mèxic.