Barcelona, España
Objetivo Analizar las competencias específicas y los resultados de aprendizaje en destrezas en el Grado de Podología de la Universidad de Barcelona.
Material y métodos Estudio descriptivo, transversal y prospectivo mediante un cuestionario de 60 preguntas.
Resultados La competencia mejor valorada fue la morfología, estructura y funciones del pie normal, sus manifestaciones patológicas y métodos de exploración y diagnóstico, mientras que la menos valorada fue la capacidad de comunicar en los foros científicos los avances profesionales. Las asignaturas con mejores resultados de aprendizaje fueron Principios y técnicas en quiropodología y Ortopodología aplicada.
Conclusión Este estudio permitirá aplicar cambios de mejora en los planes docentes.
Objective To analyze the specific competences and the learning results in skills in the Degree of Podiatry of the University of Barcelona.
Material and methods Prospective, cross-sectional descriptive study through a questionnaire of 60 questions.
Results The best rated competition was the morphology, structure and functions of the normal foot, its pathological manifestations and methods of exploration and diagnosis. The lowest valued was the ability to communicate professional advances in scientific forums. The subjects with the best learning results were Principles and Techniques in Chiropodology and Applied Orthopedics.
Conclusion This study will allow to apply improvement changes in the teaching plans.