págs. 12-15
Una aproximación a su historia
Bertha Ligia Díez Mejía, María Consuelo Castrillón Agudelo, Beatriz Zuluaga Ángel, Martha Lucía Palacio C., Silvia Orrego Sierra, Marta Lucía Toro Restrepo, Luz Ángela Ramírez Jaramillo, Amparo Zapata Villa, Clara Inés Giraldo Molina
págs. 16-41
Los usos de la investigación cualitativa en salud ¿algo más allá de la difusión de resultados?
Francisco Javier Mercado Martínez, Leticia Robles
págs. 48-59
págs. 60-71
Beatriz Elena Ospina Rave, Carlos Aristizábal Botero
págs. 72-79
Qualitative evaluation of a nursing education program. Professors and students´ perspective
Luz María Tejada Tayabas, Juana Castro Ramírez, María Magdalena Miranda Herrera, Elizabeth Alcántara Hernández
págs. 80-88
Qualitative research on health at the Universidad Pedagógica de Colombia
María Rosa Estupiñán Aponte
págs. 90-97
Avaliação de um curso de educação á distância sobre hepatite C
Regiane Aparecida Jacomini, Thaís Helena Piai, Rosely Moralez de Figueiredo
págs. 98-104
Promoción de un ambiente de aprendizaje positivo
Leilane Barbosa de Sousa, Escolástica Rejane Ferreira Moura, Maria Grasiela Teixeira Barroso
págs. 106-112
Considering training of future nursing staff in latin america
María Consuelo Castrillón Agudelo
págs. 114-121
The moral contract established between the professor of practical nursing and college education
Esperanza Palencia
págs. 122-126
págs. 128-135
págs. 136-142
Computer science in nursing as a resource of communication and help in the practice of nursing
Eliane Ofelia Llapa Rodríguez, Maria Elena Echevarría Guanilo, Luciana Magnani Fernandes, Guedes Candundo
págs. 144-149
págs. 150-159
págs. 162-167
Professional identity in nursing: A personal and professional challenge
Ingrid Carolina Zamorano Pabón
págs. 168-171